Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

De känns som om tiden står still

Av M J - 6 juli 2011 10:14

Har du någon gång tyckt att tiden står still?? Att du bara går fram och tillbaka och inget händer? Japp så känner jag ibland. 
Jag gjorde nu i juni min första inbetalning på min skuldsanering. Jag har nu som sagt 59 kvar. De känns bra men samtidigt är det ledsamt att de skulle gå så himla långt.


Varför ska föräldrar behöva ta lån för att göra de som är rätt och som är ens skyldighet, att ta hand om sina barn. Jag känner många som har barn med NPF och många av dem får ta lån för att kunna ta hand om sitt barn.

Jag säger inte att staten ska försörja dessa familjer livet ut men de borde finns ett skyddsnät som gör att föräldrar ska behöva ta till desperata lösningar som t ex ta lån och krediter för att överleva.


Jag vet hur det är, då jag själv är en av dessa föräldrar. Nu dras jag med ett enormt skuldberg men tack vare skuldsanering kommer bli "befriad" från detta och få en möjlighet till en ny start om 59 månader.


Men under dessa månader får inget hända som stör mina möjligheter att kunna betala varje månad enligt den betalningsplan som jag har fått upprättad av Kronofogdens skuldsanerings team.


Nu ska jag gå ut och gå fundera lite och komma fram till vad vi ska äta idag. Har ni några förslag??


//Ciao 

 
 
Fågelskådaren

Fågelskådaren

6 juli 2011 10:40

Förstår att det måste kännas tufft. Önskar Dig lycka till!

http://birds9.bloggplatsen.se

M J

6 juli 2011 10:41

Tack de var snällt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M J - 20 februari 2012 10:28

  Så där ja då har Big Brother 2012 börjat. Och BB:s första bråk har börjat.    Bloggaren Hanna Widerstedt kommer inte bli långvarig och jag undrar varför man måste vara så kneppig i sitt beteende som hon har.    Ta detta som hon sa i bikte...

Av M J - 5 januari 2012 15:22

    Vad säger man det var ett tag sedan jag bloggade. Tyvärr kan man inte riktigt alltid styra upp ens liv till exakt vad man vill när man ville. Så det har varit en pärs nu men nu hoppas vi på ett bättre år och att det kommer bli mera konsekvent...

Av M J - 26 oktober 2011 06:54

Ja de var ett tag sedan jag var här inne. Livet har varit en virvelvind extra lage ett tag så man har inte kunnit med alls. Men jag kommer uppdatera så mycket som möjligt snart.    // Ciao ...

Av M J - 21 juli 2011 13:21

Hej hopp     Idag ska jag tvätta på morgonen och de har jag gjort och nu hänger min rena tvätt på tork.   Min älskade son som har ADHD och Autistiskt syndrom samlar på allt till och med damm. Så jag tänkte nu när jag är barnfri ett par timmar...

Av M J - 21 juli 2011 07:35

Så där ja då var det torsdag igen och ytterligare en date med tvättstugan. Så nu ska ni få en svår fråga att knäcka: hur många tror att tvättstugan var ren efter förgående person som använde den??   Nope de var den inte och de är vansinnigt irr...

Presentation


Jag är en 35-årig ensamstående mamma med ett barn på 16 plus som har två Neuropsykiatriska Funktionshinder.

Min blogg kommer handla om det men också om att jag ska nu i juni 2011 på börja en skuldsanering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Känner du någon som har ett Neuropsykiatriskt Funktionshinder?
 Ja.
 Nej.
 Vet inte.
 Vad är Neuropsykiatriskt Funktionshinder?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards